godz.
16.00-19.00. Prowadzenie: Aleksandra Chomicz, Agata Kowalska.
Celem tego spotkania było zdefiniowanie przez młodzież najistotniejszych trudności i problemów istniejących w otaczającym świecie społecznym, wynikajacych z nadużywania internetu. Młodzież miała zastanowić się, w jaki sposób można wpłynąć na otaczającą rzeczywistość, by zmienić istniejące mechanizmy, nawyki i przekonania. Uczestnicy zapoznali się z formą kampanii społecznej, która jest efektywnym sposobem wpływu na opinię społeczną w różnych istotnych publicznie kwestiach. Kluczowym elementem spotkania było zaplanowanie przez uczestników własnej kampanii społecznej w odniesieniu do wybranego problemu.
Scenariusz zajęć:
Celem tego spotkania było zdefiniowanie przez młodzież najistotniejszych trudności i problemów istniejących w otaczającym świecie społecznym, wynikajacych z nadużywania internetu. Młodzież miała zastanowić się, w jaki sposób można wpłynąć na otaczającą rzeczywistość, by zmienić istniejące mechanizmy, nawyki i przekonania. Uczestnicy zapoznali się z formą kampanii społecznej, która jest efektywnym sposobem wpływu na opinię społeczną w różnych istotnych publicznie kwestiach. Kluczowym elementem spotkania było zaplanowanie przez uczestników własnej kampanii społecznej w odniesieniu do wybranego problemu.
Scenariusz zajęć:
- Wprowadzenie.
- Problemy relacyjne pojawiające się w związku z użytkowaniem portali społecznościowych, internetu – burza mózgów. Które z nich są obecne w twojej szkole/ klasie?
- Sposoby przeciwdziałania powyżej wymienionym problemom – praca w grupach według poniższego modelu: Co mogę zrobić ja osobiście/ Co może zrobić klasa/ Co może zrobić szkoła jako instytucja? Dziś?/ W najbliższym miesiącu?/ W najbliższym roku?
- Co to jest kampania społeczna? Prezentacja PPT.
- Przegląd znanych i ciekawych kampanii społecznych.
- Przygotowanie włanej kampanii społecznej w oparciu o model czterech niezbędnych pytań pomocniczych.
- Opracowanie własnych scenariuszy na filmiki.
- Przygotowanie harmonogramu działań.